V době globalizace se k nám na trh dostávají i výrobky z druhé strany světa. Zatímco u zvýrazňovačů za dvacku nás nebude tolik mrzet, že nám brzy vyschnou, u automobilů je důležité hledět i na přísná kritéria bezpečnosti a na technické parametry. Kdo by si totiž chtěl kupovat něco, co se brzy rozpadne, nebo ho to při střetu s jiným vozem neochrání? Proto se dnes podíváme na to, zda se vyplatí slyšet na nízkou cenu a zkoušet vozy značky MG.
Zatímco Temu vzalo poměrně nedávno evropský a americký trh útokem a zná ho snad i ten, kdo do této chvíle žil pod nejbližším kamenem, auto z Číny už je něco trochu jiného. I když pro mnohé z nás je základním parametrem při rozhodování o koupi levné auto, málokdo je takový blázen, aby ho u něj nezajímala třeba spotřeba či bezpečnost. Právě proto tolik lidí nesměle pomrkává po šanghajské značce MG, která spadá k automobilovým značkám společnosti SAIC Motor.
I když mnohé fascinuje, že například model MG ZS je v základu až o 200 000,- levnější než to, co je možné dostat od konkurence, mnoho lidí má přece jen z jeho nákupu trochu obavy.
Jaké má MG výhody a nevýhody? A co o něm říkají recenze dalších motoristů?
O značce MG
Už jsme to trochu nakousli během úvodu, ale pojďme si to ještě jednou shrnout. Značka aut MG patří k automobilovým značkám společnosti SAIC Motor, která sídlí v Šanghaji. Ve skutečnosti ale nejde o nějaký nový projekt, ale už o dlouho zavedenou značku, jejíž kořeny sahají až do 20. let minulého století. V té době byla britská, protože ji založil oxfordský podnikatel William Morris. Co se týče jména značky, jde o počáteční písmena Morris Garages. V roce 2006 ji ale koupil právě čínský SAIC Motor. V současné době jde tedy o čínské auto.
Proč je tak levný?
Hodně lidí nejspíš zaujme, že některé modely aut značky MG jsou, ve srovnání s konkurencí, překvapivě levné. Asi jako spousta jiných věcí, které pochází z Číny. Například startovací cena některých crossoverů se pohybuje kolem 450 000,-, což není vůbec špatné. A to i vzhledem k tomu, že za tyto peníze můžete očekávat celkem slušnou výbavu.
Jednou z verzí, proč tomu tak je, může být fakt, že vozy značky MG mají spíš konzervativní design. Proč vymýšlet něco nákladného a drahého, když to staré, co všichni dobře známe, bude fungovat stejně, a ještě se na tom dá ušetřit?
A hned v další sekci si představíme i další důvody, proč může být cena MG pro našince tak nízká.
Co vás asi nenadchne
I když řada lidí pozitivně komentuje fakt, že je MG u některých modelů překvapuje velikostí kufru a pohodlná je z prostorového hlediska i kabina auta, případně pozitivně reagují na to, že interiér auta nevypadá lacině a vše drží na svém místě, nějaké mouchy to přeci jenom má.
MG ZS například nemá podélné nastavování volantu. Někomu také vadí volant, který není potažen moc příjemným povrchem, což může být nekomfortní třeba při jízdách na delší vzdálenosti. Plast v interiéru auta se navíc může snadno onosit a poškodit, takže pokud chcete, aby auto vypadalo stále jako nové, budete si muset dávat opravdu dobrý pozor na nehody všeho druhu.
A velké ovace nesklidil v mnoha případech ani informační displej, který už dnes mnozí berou jako naprostou samozřejmost. (A dost si potrpí na jeho přehlednost a snadné ovládání.) Problematický může být příliš velký jas, který může být v některých situacích téměř oslňující. (Což kvůli bezpečnosti řízení asi úplně nechcete.) V základu navíc často není navigace. Řešením ale nemusí být ani vyšší verze vozu, protože i když tam nějaká mapa je, neobsahuje dopravní data. Podle někoho je ovládací displej také pomalý a některé sekce se v něm jmenují jinak, než by člověk očekával (třeba Wind Level místo Fan Speed).
Shrnutí výhod a nevýhod
Samozřejmě, záleží, proč si MG auto přesně pořizujete. Například nové MG3 nabízí hybridní technologii s nízkou spotřebou, vysokým komfortem a 3stupňovou hybridní převodovkou, díky které se dá jezdit bez větší námahy. Milovníky sportovnějšího designu zase určitě zaujme MG Cyberster, které má v dohledné době vstoupit na náš trh. To má kromě elektrického výkonu nabízet i pohon všech kol a zrychlení z 0 na 100 za 3,2 sekundy.
Pokud ale potřebujete vůz na běžné ježdění po městě a chcete něco málo ušetřit, nejspíš vám bude ježdění v základních variantách MG bohatě stačit.
Obecně se dá ale říct, že mezi hlavní výhody patří přátelská cena oproti konkurenci, snaha o inovaci (kterou hybridy a elektrická auta jednoznačně jsou) a poměrně vysoký standard ježdění i v základních verzích těchto vozů. Náročnějším jezdcům ale může vadit, že některé vychytávky, na které jsou zvyklí od jiných značek, MG nemá, nebo je nemá tak promyšlené a uživatelsky přívětivé. A to i ve vozech vyšší třídy.
Závěr
Na vozech MG neshledáváme nic zásadně špatného. Pro běžné a méně náročné ježdění budou určitě fajn. Pokud ale chcete prozkoumat cenově dostupnou nabídku dalších značek, před případným nákupem MG bychom vám doporučili prozkoumat ještě nabídku na Carvago.
Máte s vozy MG nějakou osobní zkušenost? Pokud ano, jak vnímáte komfort řízení a jízdní vlastnosti auta v porovnání s auty jiných značek?