Seriál o internetových tržištích zjevně nebere konce, protože stále vznikají nová, která se snaží zákazníkům podstrčit výrobky pochybné kvality. Vzhledem k tomu, že jsou před námi Vánoce a všichni na poslední chvíli kupují dárky pro blízké, dnes se podíváme na to, proč se raději vyhnout webu Frilla.
Nedávno jsme tu psali o tom, proč byste si měli dávat dobrý pozor na nákupy na internetovém tržišti Balando, které má dost zásadní potíže ve své on-line prezentaci. (Jež ho v našich očích činí značně nedůvěryhodným.) Na internetu ale neexistuje samo. Při brouzdání možná narazíte na web, který si říká Frilla, a který se svým vzhledem dost podobá známějšímu internetovému tržišti Wish.
Nákup v tržištích nebývá vždy nebezpečný nebo problematický, jak si ale v této otázce stojí web Frilla? Je moudré si tu něco objednat?
Co je Frilla?
Frilla není na první pohled normální obchod, ale spíše internetové tržiště, kterých v dnešní době existuje spousta. Abychom se dozvěděli skutečně důležité informace, chvíli jsme se posouvali po stránce až dolů k zápatí, kde jsme v sekci Informací o společnosti našli jméno HS PLUS d.o.o. ze Slovinska. A už jsme trochu doma, protože tato společnost je v kruzích problematických portálů poměrně dobře známá. Stačí, když si otevřete příslušnou stránku společnosti na důvěryhodném portálu VašeStížnosti.
Trochu úsměvně na nás také působí jedna konkrétní věta v Obchodních podmínkách ve znění: Webové stránky jsou k dispozici „tak, jak jsou“ a společnost neposkytuje žádné záruky, nepřímo ani přímo, týkající se vlastnických práv, marketingu nebo vhodnosti produktů, které jsou na webových stránkách prezentovány.
Už minimálně z těchto dvou výše uvedených důvodů bychom na webu Frilla nic neobjednávali, protože není vyloučeno, že prezentované zboží má ukradený design od jiného tvůrce (což je něco, s čím hodně bojuje například Shein). Také z toho může plynout, že některé výrobky, které si tu koupíte, mohou být samy o sobě problematické či nevhodné. (Což u webu, který má v nabídce i zboží pro děti, asi úplně nechcete.)
Přečtěte si: Fruugo recenze
Technicky vzato ani nemůžeme říct, že by uvedené ceny byly výprodej, protože jsou často vyšší, než za kolik byste danou věc dokázali sehnat jinde. Případně jsou dost drahé na to, že by nemusely správně fungovat. (Takže ve finále si pak stejně půjdete koupit tu dražší věc a ty peníze za nefunkční produkt se vám podaří dostat zpět jen těžko.) Tím narážíme hlavně na notoricky známou pilku, kterou jsme viděli už na několika dalších pochybných portálech.
Co na to říkají zákazníci?
Nebudeme se dál zabývat tím, co z našeho pohledu na webu Frilla úplně nesedí. Místo toho se rovnou podíváme na portál VašeStížnosti, kde lidé v hojné míře popisují své osobní zkušenosti s HS PLUS d.o.o., který provozuje jak Frilla, tak i některé další pofidérní stránky.
Lidé si často stěžují na to, že:
- Jim přišlo úplně jiné zboží
- Jim bylo zasláno a naúčtováno neobjednané zboží
- Jim chybí faktura a návod k použití
- Jim nebyly zaslány peníze za vrácené zboží
- Jim přišel produkt, který místo inzerovaných 5 m měřil jen 1 m
Velmi zvláštní jsou i další praktiky této společnosti. Někteří lidé například dostali od společnosti informaci, že závady se musí hlásit do 48 hodin od převzetí balíku. Také prý společnost nemůže pod 21 dnech/týdnech ověřit ani přijmout reklamaci, přitom zákonná lhůta jsou 2 roky.
Náš verdikt? Raději buďte v klidu a běžte nakoupit někam jinam.